tisdag 23 oktober 2012

Ingen återvändo

Idag har jag varit och beställt vigselringen! Och betalat handpenning. Så nu finns det ingen återvändo! Aaaah! Efter mycket om och men (vill inte tänka på hur många timmar jag lagt ner på att välja ring) så bestämde jag mig till slut för en Schalins Passion 237-2,52.14 fast med samma halvkupade skena som min Seine. Skenan heter 240-2,5. Så nu blir det alltså en halvalliansring med 14 stenar á 0,02 ct (totalt 0,28 ct) som är 2,5 mm bred.


Här är den:



Och nästan så här kommer det se ut på mitt finger! Detta är dock en Seine 0,5 ct med bredden 3,5 mm. Min är på 0,25 ct och är 3 mm bred. Så om ni tänker att stenen på den översta ringen är hälften så stor och skenan 0,5 mm tunnare så har ni min kombination! Och i rödguld då såklart ;)


Hoppas innerligt att ringen ser ut så som jag tänkt mig när jag får den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar