torsdag 13 september 2012

Gravera om förlovningsringar?

När vi köpte våra förlovningsringar var vi osäkra på vilket datum vi skulle förlova oss. Vi lämnade därför in dem för gravering i efterhand till samma butik som vi köpt dem i. Gravyren var kostnadsfri. Vi tog för givet att de skickade ringarna till Schalins för gravering, men när jag nu tittade på gravyr på Schalins hemsida så ser gravyren i våra ringar inte alls ut så. Vår gravyr är mycket fulare! Så jag tror att butiken graverade ringarna själva. Jag har inte funderat så mycket på hur gravyren ser ut innan, men när jag nu ser hur det kan se ut så stör jag mig nåt fruktansvärt på att vår gravyr är så ful! När jag köper min vigselring så tänkte jag att Schalins skulle gravera den i samband med tillverkningen, och då kommer det ju vara olika gravyr i ringarna. Dessutom ska ju min fästman gravera in ett till datum i sin ring och då ser det ju konstigt ut om det är olika typsnitt. Så nu funderar jag på om vi ska lämna in våra förlovningsringar i samband med att jag köper min vigselring så de skickas till Schalins för omgravering! Jag vet bara inte vad det kommer kosta, känns ju sjukt onödigt att betala massa pengar för att gravera om ringar som egentligen har rätt text men bara fel typsnitt. Sen oroar jag mig också över hur ringarna påverkas av att de slipar ner guldet där den gamla gravyren finns. 

Jag vet inte hur vi ska göra! Min fästman tycker inte att det spelar så stor roll hur gravyren ser ut, men jag stör snart ihjäl mig på detta! Och tänk om det faktiskt är Schalins som har gjort den befintliga gravyren i våra ringar? Snacka om i-landsproblem...

Så här ser gravyren ut i Schalins ringar:
(klicka på bilden för att göra den större)



1 kommentar: