fredag 5 oktober 2012

Beslutsångest!

Gah, det här är så jäkla svårt!
Svårigheten när det gäller modifieringar av Schalinsringar är inte att jag inte vet hur jag vill ha det. Det är att man inte får någon möjlighet att se hur det kommer se ut. Jag pratade med Schalins igår och det fanns ingen möjlighet att få se hur de olika bruna diamanterna ser ut, inte ens på bild, utan man får helt enkelt chansa och beställa i färgen champagne eller coffee t.ex.! Så jävla dåligt tycker jag, man vill ju inte köpa grisen i säcken! Åtminstone inte när grisen är ens blivande vigselring!!

Jag kan förstå att de inte kan skicka några diamanter till återförsäljare men de måste väl kunna ordna någon form av bild med färgskala där man ser skillnad på de bruna nyanserna?! Visst, jag hade kunnat gå till en guldsmed som hade kunnat fixa ringen som jag vill ha den och tagit hem olika bruna diamanter så jag kunde välja, men jag vill att vigselringen ska vara i samma märke som förlovningsringen!

Hade jag fått börja om från början med att leta förlovningsring så hade jag nog gått till en smyckesdesigner istället, t.ex.:

Sandberg

Michael O'Dwyer

Anders Fors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar