tisdag 18 september 2012

Skena

Nu har jag börjat förstå logiken i Schalins artikelnummer. Har mailat lite med Schalins och tydligen så är min Seine gjord av en skena som kallas 240, medan Passion är i skenan 237. Men de kan tydligen göra Passion i en 240-skena och även göra den i den bredden man vill ha. 

Så här är artikelnumret uppbyggt: (vi tar Passion 237-2,51.15 som exempel)
237 = skena
2,5 = ringens bredd i mm
1.15 = totalt antal carat på samtliga stenar

Så nu är frågan om jag ska specialbeställa min vigselring så den får samma skena som förlovningsringen? Jag är lite orolig för hur det ska bli bara, eftersom vigselringen kommer vara smalare än förlovningsringen. Skulle vilja se nån bild eller nåt på hur Passion-ringen som jag tänkt köpa skulle se ut med 240-skenan. Känns lite som att köpa grisen i säcken :/

Här ser ni skillnad på hur skenorna ser ut (ignorera att det är olika guldfärg, vet inte varför Schalins inte ser till att alla bilder har samma färg).


237-4


240-4
Som ni ser så är båda dessa ringar 4 mm breda. Min vigselring ska ju vara max 2,5 mm, men ni ser ju iaf skillnaden på kupningen. Nedan "mina" ringar.


237-2,5

240-3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar